.

Korang Klik..saya akan Klik balik..just inform me K

Wednesday, April 3, 2013

Kalau Mummy Meninggal....

Semalam , 2/4/2013 .... tengok citer bangkit nya seorang perempuan lakona anzalna...kebetulan malam tu episod ibu dia meninggal....eryna pun join lah tengok sekali kat dalam bilik..

start lah komunikasi

Mummy : Kalau mummy meninggal , eryna tolong jaga adik dengan walid ya , eryna kakak yg baik.

Eryna  : Tak nak, mummy jangan mati....mummy tak boleh mati

Mummy : kalu Allah sayangkan mummy , nak buat macamana...mummy mesti mati..cuma tak tau bila jer kakak...

Eryna...Tak boleh2...mummy tak boleh mati  (start menangis ...meleleh2 air mata..)

Mummy..: ala mummy cakap ajer...tp ina kena ingat, semua akan mati..termasuk ina

Eryna : Tak nak, ina takut...mummy jangan mati..Ina suruh walid matikan Allah..

Mummy : Allah tak boleh mati sebab kita tak nampak dia...

Eryna : Allah ada dalam hati ina, ina pukul dia..(sambil tangan duk pukul2 dada dan menangis lagi kuat)...

Mummy : yer lah yer lah..tak payah mati...tp janji ina kena jaga adik..

Eryna : kalau mummy mati, siapa nak angkat call kat tepon mummy? hah camaner?

Mummy : Ina lah angkat, cakap mummy dah mati..

Eryna terus menangis sampai lah walid masuk dalam bilik tanya kenapa...dia jawab mummy nk mati..pastu terus muntah...banyak plak tu...adoi ina, mummy bagi tau ajer..ajal maut di tangan Tuhan sayang...suatu hari kamu mesti akan faham kitaran kehidupan..

**sampai cakap dia akan dewasa macam mummy, dapat anak..mummy jadi nenek pun tak boleh terima....sungguh tulus hati sorang budak...***

I Luv all of U dears.....

2 comments:

» NAJA « said...

tersentuhnya
tapi bagus Sue, aku pun selalu buat adegan sedih2 dgn anak aku..bukan aku mintak, tapi aku rasa salah satu cara utk buat dia sayang kita , sedar dan matang tentang persekitaran kehidupan dia...

tapi dalam masa yang sama comel sungguh hahaha

Anonymous said...

Keep this going please, great job!

my site: order quantrim