Saturday, April 23, 2016

Hidup kita Berpusing pusing

Tadi baru habis baca 1 blog...bukan kawan tapi saya kenal dia..kenal sebab satu sekolah..SMA Khairiah.Trg.

Ada 1 word dia.. I am poor but rich in Mind..lebih kurang la.

Yes, dia mmg dikenali kt sekolah tapi bkn sbb akedemi..tapi, sbb nama dia ada Chinese word.."Lai", and dia more or like we call hv dicipline problem but i do not know what her dicipline prob sbb sy nkn pengawas..tp i know ...dia suka pakai tudung kecik , yg mana sekolah kami mesti labuh...and dia pakai kain meleret sapu lantai..untung m.cik cleaner tau time ni ramai bdk2 sekolah pakai kain meleret...hahaha..sapu lantai koridor percuma....huhu...oppp sori.

Tapi dia memang inspired sebab dia Lawyer sekarang...mmg xcaya kan...

And cerita dia mengingatkan aku pd hidup aku..
Aku pun hidup susah, tapi bukan xada duit tapi ayah aku kedekut..sangat okey....
Even dengan mak pun kedekut..sehari tinggal duit RM10 jer wat beli ikan, utk makan 1 hari..tp dia blh beli rokok berkotak2..camnor tu...and saya rasa sampai skrg ramai lg lelaki dengan habitat ni.

Ok, xnak cite bab ayah ni...nak cita bab mak jer..yang kenal saya tu tau lah kenapa kan..

Sejak sekolah, kami memang xdiberi kemewahan.duit saku cukup2 makan je.
Dari kami susah, aku hidup memang berdikari, tak harap apa2 apatah lagi kemewahan..sejak belajar, aku tahu aku mesti buat sesuatu..aku apply JPA, dapat..alhamdullilah...aku xnak PTPTN sbb takut beban penjamin aku...pastu aku kerja bila tak ada kelas..kerja cuci pinggan tau kat putrajaya..dan cebok nasi dan lauk untuk org yang datang makan kat kedai tu...sehari dapat rm20..tapi ok la..transport free..blh la belanja 3 hari..

And terus berusaha, and sekarang Alhamdullilah, rezeki anak2..aku agak stabil..

Percayalah, kalau kita berusaha..walau kita miskin pada awalnya, kita tetap mampu ubah hidup kita..kita yang tentukan..bukan Ayah, bukan Mak...bukan dia..tapi Allah yang bantu hambanya yang berusaha.


27weeks twin pregnancy

Iklas
Suez 23 april 2016


No comments:

KL CAT PLAYGROUND

Visit cat with kiddos.. as a mom..and not really a cat lover.. I  tak la rasa excited. Just 2 of mykids so eager to play.. others.. more to ...