.

Korang Klik..saya akan Klik balik..just inform me K

Friday, September 30, 2011

Derita Seorang Gadis

As-salam semua dan apa kabar? baik2 kah...al maklum lah dah habis zaman raya ni....dah tak der open2 lagi ok..semua close door...hahaha...Kat sini, suez nak mintak pendapat kawan2....tolong nasihatkan....

Seorang Gadis, yang sudah matang untuk mendirikan rumah tangga...bersedia menjadi seorang isteri kepada kekasih hati dan lelaki yang yakin, mampu memberi kebahagiaan dan kasih sayang padanya...menjaganya....dan mencintai setulus hatinya....Walau musim perkenalan belum lama, namun dia percaya jejaka itulah yang bakal membimbingnya kelak....




Namun,

Ibu..tidak mengizinkan..alasan ibu...dia lelaki sudah berumur..Ya, jarang umur agak jauh,mungkin dalam 10 tahun - 15 tahun....tidak jujur...mungkin duda atau suami pada seseorang dek kerana umurnya yang sudah hampir 40-an...dan yang paling si Ibu marah, lelaki itu seoalah2 membohongi si anak dan dirinya dengan mengatakan..dirinya berkemampuan, punya harta dan asset, namun bila disuruh kahwin, perlukan pinjaman dari pihak ketiga....itu yang membuatkan si Ibu marah...

Dan si anak sangat mengharapkan dia bersatu bersama kekasih hati, ingin kan kehidupan yang jauh dari kekangan Ibu...dimintanya izin bapa, bapa izinkan...namun, si Ibu memberi amaran, jika berkahwin..kau bukan anakku.. si gadis memendam kata, beremdan air mata, antara cinta dan kebebasan atau ibu...

Kawan2...apa yang harus si gadis lakukan?

5 comments:

sufi said...

Sue,

Meh sy komen skit.Ini pendapat sy la yea.

Kalau mak tak restu jangan la tebeng (teruskan) utk kawin dgn lelaki tu. Mungkin naluri seorang ibu xnak anaknya di abaikan oleh lelaki tadi.

Kepada si gadis ni...cari la orang lain. Biar dapat restu mak ayah. selamat dunia akhirat.^_^

Gieyana said...

bg saya..restu ibu dan bapa tue perlu...psl Syurga dbawah tapak kaki ibu kan..kalau menderhaka, mybe bahagia tue seketika jer n Allah Taala berhak utk menarik balik kebahgiaan psgn tersebut..

nur.sa said...

kisah nyata di depan mata, restu ibu dan bapa sesungguhnya memang membantu dalam sesebuah rumah tangga menuju bahagia dunia akhirat.

sekarang pun dah ternyata dan nampak kebenarannya tentang lelaki itu, kenapa perlu diteruskan jugak dengan perkahwinan? minta si gadis fikir panjang, sedalam-dalamnya.

moga Allah permudahkan segala urusan si gadis. ameen.

SueZ said...

tu lah kan yang sebaik2 nya...tp gadis ni hanya setuju ngan ibu di mulut, tapi di hati ttp mahu berkahwin...kerana dia tahu, bapa dia akan tolong dia..

PinKy MoMMa said...

restu mak ayah tu penting..mana ada mak ayah yang nak tengok anak dia derita..kena siasat betul betul latar belakang lelaki tu :)