Friday, June 4, 2010

Cara aku menguruskan tekanan

Kebelakangan ni, aku selalu tertekan di tempat kerja..dengan sistem baru yang masih belum sempurna sepenuhnya,tapi ingin digunakan dengan sepenuhnya..bagi aku, cadangan bos memang bagus, selagi tak guna, selagi tu kita tak dapat kesan dimana kelemahannya..tapi yang terseksa aku?AKU..huh sungguh tension..

Memang tempat keje, aku bukan diri aku yang sebenar,,dulu aku suka dengan kerja aku, tapi sekarang masuk ajer ofis, aku jadi penipu pada diri sendiri..berpura2 gembira melakukan kerja dengan sukanya dan mencintai kerja dengan sepenuhnya..

Itulah aku, hipokrit di tempat kerja..jadi untuk menghilangkan stress..aku akan balik tepat pada masanya..kerana aku tahu,,yang boleh menghilangkan tekanan aku cuma satu tempat dan hanya mereka yang terbaik..rumah aku dan suami tercinta dan anak tersayang..merekalah segala2 nya bagi aku..melihat mereka, semua keletihan aku hilang walaupun pada hakikatnya minda dan badan aku meronta2 berkata aku letih..aku penat..

Dan aku bersyukur, Tuhan mengurniakan aku mereka yang menjadi penawar yang terbaik untuk masalah aku..dan menghilangkan segala keletihan dan tekanan aku.. ;-) dan penawar tekanan adalah KELUARGA KITA SENDIRI

2 comments:

SatuJutaIdea said...

Salam. Dlm hidup kita ni mmg penuh dgn cabaran dan dugaan. Bykkan zikir, ingat pada Allah, pasti hati akan menjadi tenang, insyaallah :)

SueZ said...

teima kasih..itulah sebaik2 nya..

KL CAT PLAYGROUND

Visit cat with kiddos.. as a mom..and not really a cat lover.. I  tak la rasa excited. Just 2 of mykids so eager to play.. others.. more to ...