.

Korang Klik..saya akan Klik balik..just inform me K

Wednesday, October 19, 2011

Dimana Nilai Kemanusiaan? Bayi di KELAR di Betong dan Kanak2 digilis di China

Mmmm sejak akhir akhir ni, banyak sangat berita mengenai kekejaman manusia ni...Rasanya, bulan ni sahaja lebih 5 Kes yang kita dengar....aduh...mana perginya sifat Insani? mana perginya nilai2 kemanusiaan?

Yang terbaru minggu ni kita di gemparkan dengan kanak2 perempuan digilis di China...18 orang yang lalu lintas pun buat tak tahu ajer...aper punya manusia lah...mereka lihat budak tu terbaring macam tengok ayam kena langgar ajer...sakit hati..pastu semalam boleh plak kat berita lapor kata yang melanggar tu mengaku dan katanya, kalau langgar mati..bayar pampasan sikit, kalau tak mati..bayar pampasan banyak..tengok betapanya manusia sekarang...sayang duit lebih dari sayang nyawa...

cerita lanjut di sini..

Lepas tu, besoknya kita terima pulak berita bayi di kelar, sampai terburai perut semua oleh pelajar perempuan 16tahun...bayangkan...umur 16tahun sifat kalah IBLIS....kalau tak nak bayi tu...jangan lah dikelar sampai macam tu...ramai lagi wanita lain yang mahu..yang tunggu bertahun2 tak dapat zuriat...menagih zuriat...tapi yang perempuan sekarang...buat dosa pandai..masa buat seks tu sedap ajer tahu..bila dah mengandung..jantan lari...baru lah naik gila...bunuh anak..campak anak lah dari bangunan...buang anak dalam tong sampah...apa lah manusia zaman sekarang....


kesian baby ni...menangis aku tengok..niat letak gambar ni bukan nak mengaibkan baby ni..tapi harap beri kesedaran pada remaja luar sana...janganlah buat perkara terkutuk tu dengan lelaki yang bukan suami kamu...korang jangan lah terpedaya dengan cakap lelaki yang belum tentu nak kawin dengan kamu...tolong lah adik2 sekalian....aku mintak sangat2...janganlah dibuat benda terkutuk..sebab effectnya jadi camni lah...takut terima hakikat anak yang tak sah status keluar...pastu campak..buang..bunuh...bayi2 ni tak berdosa....mereka masih suci...

sampai hari ni, aku asyik terbayang ajer wajah2 bayi dan cerita2 yang menyayat hati ni..aku sedih giler...aku sedih sanagt...