Saturday, May 22, 2010

rahsia sebuah pekahwinan

Perkahwinan..sesuatu perkataan yang penuh dengan makna, penuh dengan kerahsiaan..bagi aku, ia sesuatu kurniaan dan kebahagiaan yang penuh dengan bungaan..walaupun ia akan gugur pada sesuatu masa namun ia tetap menjadi kenangan dan pasti akan kembali..ah..sungguh indah..




Perkahwinan tu tak semestinya pengakhiran dari sebuah C.I.N.T.A. ,kerana ia tidak mustahil merupakan permulaan untuk sebuah CINTA yang Sempurna..Ingat disetiap waktu ada orang yang lebih menyayangi diri kita dan dari ingatan inilah..sebuah kebahagian akan lahir dari hubungan Perkahwinan.

Sebagai pasangan..kita harus tahu tanggungjawab masing2..dan saling menjaga serta menghormati antara satu sama lain..suami harus menyediakan tempat tinggal, pelindung kepada keluarga, mendidik isteri dan menyediakan nafkah..dan sebagai isteri, wanita haruslah menjaga kebajikan suami, menjaga auratnya dan kehormatan diri serta menguruskan rumah denga baik..banyak lagi peranan yang disarankan di dlam Islam..
Dan aku selalu beroda agar aku mampu menjadi isteri yang baik untuk suamiku dan ibu terbaik untuk anak anak ku.amin

No comments:

KL CAT PLAYGROUND

Visit cat with kiddos.. as a mom..and not really a cat lover.. I  tak la rasa excited. Just 2 of mykids so eager to play.. others.. more to ...