.

Korang Klik..saya akan Klik balik..just inform me K

Friday, April 15, 2011

Adakah ia musim?

ia sesuatu yang menjengkelkan,..mengganggu tumpuan dan menyebabkan sistem badan menajdi lemah..kosentrasi hilang, hilang semangat dan meresakan sangat malu jika bersama orang lain..njasib baik aku di sini seorang diri dan bos jarang masuk..

Apa yang aku maksudkan? BATUK..ya itu lah yang aku katakan...dah seminggu lebih macam gini...tekak semua gatal..

Apa itu batuk ?
Batuk adalah tindakbalas semulajadi untuk menyingkirkan bendasing dan kuman di mana ia

dapat membantu menghalang salur pernafasan daripada terkena sebarang jangkitan dan
memasuki paru-paru yang boleh menyebabkan penyakit yang serius seperti radang paru-paru
(pneumonia). Tindakbalas ini akan menghasilkan lendir atau kahak. sumber info nasihat.

Macam macam cara aku buat nak hilang, ubat batuk..dah makan..tak jadi..strepsil..tak jadi..fisherman? mmm tak jadi...jap g nak g beli deQuadin..tengok jadi tak...batuk ok lagi, bab gatal dalam..Ya Allah jangan cakap r..memang tak leh tahan punya...nak garu tangan tak leh masuk, kalau lah boleh..dah aku garu ngan berus gigi...

ada petua kata minum madu asli, dah minum dah...tapi kesan haprak tak jadi..ader cakap minum air suam..dah buat dah..kembung dan melecur bibir aku ni hah..tapi hampeh..

Kalau korang ader petua, syer lah ngan aku..

                        

p/s : bimbang batuk ni jangkit kat budak kecik kat rumah tu..kalau walid dia tak oer..dah besar..

No comments: