.

Korang Klik..saya akan Klik balik..just inform me K

Tuesday, March 15, 2011

Gossip Suri Rumah A.K.A bekas pengasuh aku

Nak cerita lah kan, bab2 pengasuh ni..dulu eryna dijaga oleh jiran sebelah rumah aku, nama kak emi, dia jaga eryna and adam..pastu anak dia 2 org..pas dia nak branak aku hantar lah rumah orang lain..yer lah, dia nak jaga masa dalam pantang, mana aku berani..kan eryna wat anak dia, tak sia2 puteri aku tu kena lempang..budak2, manatau kan..

Semalam aku p lah sembang2 ngn sorang akak ni, dia pun jaga salah sorang dari anak bekas pengasuh aku tu, nama budak tu Adam..dulu adam pun dijaga oleh kak emi..sekarang mak adam pun stay ngn pengasuh baru, dah tak htr kat Kak emi..Akak tu tanya aku, naper dik tak dihantar ke rumah kak emi lagi, aku cakap lah, sekarang eryna pun ok ngn pengasuh baru dia, kak  Azian..tambah plak, kak Azian cara dia lagi lembut even dia nampak brutal..nampak lah caring walaupun jalan macam gengster..

Akak tu cakap, kak emi ngadu kat dia, aku dah tak htr jugak anak kat dia..janji nak htr balik..adam pun sama..tapi akak tak campur, katanya..aku cakap lah..saya tak janji ngn dia kak..saya cuma cakap..tengok dulu macamana..mungkin dia salah faham..bukan aku tak nak htr..dah kalau aku pergi rumah dia..adam nangis dbiarkan, anak2 dia tolak adam tu dibiarkan aja..aku cam terasa lah..tu anak org..ntah2 anak aku pun sama..tu yang aku wat keputusan bia ajer eryna duk ngn pengasuh baru dia, kak azian..lagi safety..tambah plak anak aku ni jenis suka mengadu,..lagi lah manja lebih..

hari tu habis pantang memang dia ader tanya aku, nak htr eryna balik tak, aku cakap lah, tak kot..eryna dah selesa ngn kakak tu..mmm tak per lah, tak der rezeki anak dia yang baru lahir lah tu..dia pun cerita lah..mak adam pun sama, dulu janji nak htr, suh akak beranak cepat2..nak htr adam balik kat sini..sekarang tak pun..akak bukan aper katanya, org dah janji, kak jenis pegang janji, mmm akak, kalau aku jadi mak adam, mmg aku takkan htr..aku tau camner kak emi tu layan adam..nangis dibiarkan ajer..asyik paksa suh tido..pukul dan macam2..kepala selalu bengkak, alasan anak tu terhantuk..kita ni sebagai pengasuh kena lah jaga betul2..tu anak org, org bayar suh jaga..bukan tumpang letak..mmm..pastu duk complaint, mak adam tak pernah tengok dia time pantang..ikut suka org tu lah akak oii..org tu kerja..bz..penat..bukan suri rumah cam akak..
nak kata pun tak reti..sekarang lagi lah..dia langsung tak nak cakap ngn aku..konon marah..ah..lantak lah, ader aku kisah..sebagai mak yah, kita ader ada hak buat pilhan untuk anak kita..

ni luahan hati aku ajer..kalau tak puas hati tu cakap ajer..tak yah nak burukkan org kat org lain..aku rasa akak ni mesti banyak mengumpat hal aku kat kak yg jaga adam tu..lantak lah kak..tu hak saya nak hantar eryna kat sapa..saya ni kak, kalau nak ungkit boleh sangat..anak kaka, datang rumah saya even saya ni letih balik kerja, macam saya pulak jaga anak kak emi time malam,tapi ader saya bising, datang rumah makan semua stok saya, ader saya bising? tapi anak akak bising ader alah cakap saya tak bagi makan..huh..org ni cam tu lah..

aper pun, saya ni org wat baik, saya wat baik..begitu lah sebaliknya..sekian terima kasih..

1 comment:

SKIZO_SKY said...

cerita pasal anak..kadang2 lawak gak..anak punya pasal macam org mereng pown ader sebab bangun cium pampers pkl 4 pagi..nak tahu sama tak bau ngan yg pkl 7 tadi.., moral of the story: pampers tuh bau cam ubat yang membuatkan hati aku panas mendidih sebab mgkin ubat tido nak suruh anak aku tido la kut..last2 tukar strategi aku jaga sampai kul 1.30 then wife ambik pkl 6, skang masalah settle...apapown aku mmg syg anak aku..