Tuesday, March 29, 2011

Opps..when Terlalu Open

Pagi tadi aku ada nampak satu girl ni..cantik..memang selalu lah nampak dia sementara tunggu laki aku pergi punch kad sebab budak tu pun kerja dalam bangunan yang sama..hari tu aku nampak dia turun dari kereta putih tak tau lah kete aper..ngn lelaki..hari ni turun dari wolkvagen merah..(erkk betul ker aku eja volkwagen tu)..aku cakap kaya nya laki ni..then tetiba aku tengok dia angkat beg baju and barang2 like kasut and beg solek ke kereta waja kat belakang...kete tu ader perempuan separuh abad umur..mak dia ker..
tup2 laki tari turun untuk tolong hantar barang ke kereta waja..alamak pakai boxer ajer..ish..then aku pikir..mak dia ker? tak marah ker anak pepagi naik kereta lelaki then lelaki tu pakai boxer lagi..ish...dunia..mak boleh tak marah..kalau kakak tak tau lah kan..bukan nak menyibuk..tapi tu lah, sebagai islam..ia tak manis dipandang..sebab girl tu islam..dan perempuan yang amik girls tu pun pakai tudung..mmm aper boleh cakap..

Buat renungan bersama termasuk aku..

Kita sebagai Ibu, boleh untuk open and be friend with daughter but adakan batas nya..not to open when it about adat dan agama..kita kena tegas..takkan boyfrend anak datang umah cakap anak amik anak tengok wayang kita cakap amik lah..siap panggil lagi anak suh kua..(ni pinjam ceramah laki aku pagi tadi)..

Memang sekarang zaman millenium, serba moden dan canggi but..kita kena ingat..sejauh mana pun kita pergi agama tetap utama dan penting..memang tiada paksaan namun kita yang menentukan hala tuju keturunan dan diri kita ..kemana kita akan pergi..
 jadi beingat2 lah kawan..anak kita..maruah kita..

Luv my daughter, and please protect yourself when I closed my eyes..

mummy akan protect kamu dari semua ini semoga kamu jadi anak solehah..amin dan katakan ini..

1 comment:

fitt1 said...

myb laki 2 asben die kot...ting +ve...huhuh

KL CAT PLAYGROUND

Visit cat with kiddos.. as a mom..and not really a cat lover.. I  tak la rasa excited. Just 2 of mykids so eager to play.. others.. more to ...