Friday, March 4, 2011

Pencarian Yang tak pernah aku rasakan jemu

Di pagi jumaat ni,mmm aper nak di tulis ek..actually aku ni macam dah keliru sikit..aku suka ker x ngn kerja aku sekarang? bila aku cakap nk cr kerja lain, husband aku tanya, knp? gaji dah best, naper nk cr lain lagi..aku cakap aku tak dapat kepuasan sebenar dalam membuat akaun..mmg aku minat giler ngn akaun tapi kerja aku sekarang..entah..memang aku buat akaun tapi tak der kepuasan..akaun yg aku sediakan hanya utk diri ku and audit nanti..boss aku, langsung tak tau aper aku show kat dia..katanya, I don't care how u do, I just want simple report showed expenses and income..how much revenue turn over..then aku show..Su, I'm not understand..just give me figure..then bg figure..how u get this? aku explain..it's complicated..not understand..huhhhh...entah lah..tiap2 bulan report nak berubah2..pastu cara nk pelik2//giler tul lah..mana ader kepuasan klu cam ni..pastu, kerja wat contract and prepare shipping docs yg banyak..paling byk..EMAIL..macam penjaga email dah aku ni

Klu kerja lama dulu, mmg satu kepuasan buat akaun, tapi bz nak mampus..tight giler..masa mmg laju ajer aku rasa..mmmmmm tak tau lah...aku rasa aku perlukan sesuatu yang baru..dalam kepuasan aku buat akaun ni..klu tak , camner nak apply lesen MIA ni..MIA perlukan semua skill dr semua aspect..tapi klu cam ni lah aku kerja..tak yah amik MIA pun tak per..

yang penting..K.E.P.U.A.S.A.N ..kerjaya adalah satu minat dan rezeki..jadi aku harus lakukan dengan gembira..bukan paksaan...

4 comments:

Unknown said...

yup.. kepuasan dan kegembiraan penting dlm hendak melalukan sesuatu. Sue mcm adik ipar asid, beriban2 gaji tp sedih ngan kerja. bukan sbb kerja dia, tp tgk situation pekerja2 bawahan dia yg ala2 gomen, biasalah dulu keje swasta, pastu keje separuh gomen/swasta nii.. braindown kejap..kesian dia.. migrain bertmbah2..

klu sue nak tuko kerja pun cari yg swasta, company cina ker.. yg penting dpt kerja dulu baru bhenti.

ttg baby sepasang tuh, insya-Allah ada re2eki buat sue plak.. :)

SueZ said...

Thank asida..su mcm adik ipar asida kot..mmg kerja swasta and gaji byk tapi kerja sorang2..thp bosan dah datang..sunyi..

siti_Zueirah said...

baguslah sue...tp mmg betul, kalau ko keje firm mcm aku, aku rs msti ko puas mcm ko keje dulu cuma keje byk sgt2 dan mengejar due date....huhuhu...mcm aku, aku tak minat dah dengan akaun nie terutama cukai..tetapi rezeki aku di situ. Aku tak mahu mohon MIA walaupun aku tahu benda tu penting. akaun lah paling senang berbanding cukai. cukai sangat berisiko...huhuhu..pening kepala aku kadang2...

Gieyana said...

wahh sure bos u x byk songeh kan..just asking for da figure jer tue...ku pn keja acct gak..dateline sn sini kan..:D

KL CAT PLAYGROUND

Visit cat with kiddos.. as a mom..and not really a cat lover.. I  tak la rasa excited. Just 2 of mykids so eager to play.. others.. more to ...