Friday, March 11, 2011

Hari Jumaat...

Cepat masa berlalu ...dah habis seminggu..aku pun tak brapa nak pasti, aper aktiviti aku minggu ni..kena wat diary hard copy lah, diary soft copy, bila rajin ajer update ni...bercakap pasal diary, bila aku last ader diary ek..ooo masa blaja kat upm kot nyer..tu pun tak hbs setahun, awal2 tahun jer rajin menulis..pastu sibuk bercintan cintun..mmmmm....yang aku ingat, masa tingkatan 4 kot aku berjaya tulis untuk setahun..mmm yer lah..tapi ke mana dah diari tu,..entah lah..sejak dah duduk tempat lain ni, semua kenanga masa kecik dah hilang..


hari Jumaat, banyak pahala ni..klu kerja kerajaan , dah boleh wat macam2 time rehat yang panjang, tu aku nasihat kat laki aku g tadarus tu..mana tidak, rehat 12.15 sampai 2.45pm, 30 juzuk boleh habis tu..kerja swasta ni, satu jam ajer masa nya tiap2 hari..ewahhh..tetiba aku jeles ngn kerja kerajaan ni naper...mmm bialah..

tadi, masa tengok2 fB aka pesbuk..ader lah page perkahwinan tu update pasal surah an nisaa..rupa2 nya banyak kelebihan menjadi seorg wanita ni...senang masuk syurga bak kata en asraf..suami tak boleh pukul isteri sesuka hati, suami patut pukul isteri bila ader sesuatu keadaan yang harus di pukul..macam2 lagi lah..aku nak baca balik lah terjemahan surah tu..selama ni baca ajer Quran, makna tau nyer tidak..

dan yang pasti, sebagai manusia, aku bangga di lahirkan sebagai wanita.

No comments:

KL CAT PLAYGROUND

Visit cat with kiddos.. as a mom..and not really a cat lover.. I  tak la rasa excited. Just 2 of mykids so eager to play.. others.. more to ...