.

Korang Klik..saya akan Klik balik..just inform me K

Tuesday, June 7, 2011

Apa anak belajar kat rumah Pengasuh?!!!

Salam dan selamat pagi Ibu ibu semua.....Semoga hari ini menjadi hari yang indah buat kita...
hari ni nak cakap hal anak...apa yang anak kita belajar kat rumah pengasuh atau nursery tanpa pengawasan kita (opsss..ni untuk ibu bekerja dulu ok,,,,nanti kita wat topik lain plak untuk ibu suri rumah...)

Sepanjang pemerhatian saya lah..banyak yang anak kecil akan terbawak apa yang dilakukan dirumah pengasuh..ni saya perasan dari perangai cik Eryna.. (ni ulasan untuk pengasuh ke dua eryna...yang pertama saya bg tau lain episod..)

Pertama --- > ...nak buat bisnes..dia akan duduk...lps selesai baru bangun. Lepas tu cepat2 ajak p bilik air suruh basuh..tahu buka pampers sendiri..
Kedua ----> pandai mengadu kalau ada apa2...even guna bahasa isyarat..al maklum lah..nk cakap tak pandai..
Ketiga ---> pandai memberontak kalau apa yang nak tak dapat..
Keempat ---> suka pukul or cubit mummy dan walid...kalau tak puas hati..,
Kelima ---> akan menyalahkan sesuatu kalau terkena dan menyebabkan dia sakit..contoh lari dan terlanggar kerusi, so dia akan pukul kerusi tu..sama juga lantai, jatuh atas lantai, dia akan pukul lantai..
keenam ---> Akan menuntut bela..contoh, kalau walid usik or olok2 pukul mummy, dia akan pukul walid dia,,sama sebaliknya..
Ketujuh --> jeles/ dengki..ni memang..kalau mummy or walid nak bermanja..dia akan duduk di tengah2..kalau mummy dukung baby lain, dia pun nak dukung sekali..
kelapan --> pandai mengusik..suka buat muka hantu dan usik..haaaaaaaaaaa  haaa......
kesembilan --> suka bergaul tetapi tak nak share...
Kesepuluh ----> nak bergaya dan nak keluar berjalan...nk make up..lipstik and bawa handbag (bg perempuan)..

Ok..ini entry today..nanti kita story morry lagi....

Luv,
Suez

No comments: