Wednesday, June 22, 2011

Touching...Cinta Sejati!!!!

Lunch hari ni, aku tengok aksi yang menyentuh hati...sangat touching dan terlintas di fikiran.. betapa kuatnya cinta mereka..siapa mereka?
*
*
*
*
pasangan tua yang sangat uzur.. isteri nya tak ader kaki dan duduk atas wheel chair, duduk pun dalam kedaan bongkok jugak,  suami pulak jalan terbongkok-bongkok..sambil tolak kerusi roda isteri dia.. tak sempat nak capture gambar coz terlalu asyik melihat mereka... dua - dua dah penuh uban kat kepala..umur mungkin 85-95 aku rasa. Mungkin 100 tahun,  terlalu tua... namun apa yang aku kagum..CINTA dan KASIH SAYANG MEREKA...
Mereka berusaha nak naik bas.. si pemandu pulak lum datang tolong..br aku melangkah setapak nak bgtau, dia punyer guard rapid KL tu perasan...then bantu mereka masuk bas.. Kat kepala terlintas, mana anak mereka atau mungkin mereka tak der anak... Tapi mana Persatuan kebajikan kita? sedih sangat tengok...


lebih kurang cam aku lukis ni lah situasi mereka... masih terbayang2 kat kepala ni...


Ku harap aku pun macam tu tua nanti, tetap kaut cintanya, tapi aku tak mau lah naik bas..harap anak2 tak abaikan kami...

2 comments:

ct N honey said...

bila baca entry ni,teringat kat ayah,emak baru sebulan meninggal,sekarang ni doktor kata ayah hadapi kemurungan...kami adik-beradik bergilir2 balik kampung tgk ayah,bila ajak ayah ddk dgn kami, dia pula tak nak..susah..susah

Drama Stanza Cinta popular di Filipina
ujian untuk bakal Ibubapa.Sanggup kah membuatnya?

Anonymous said...

Ct..Takziah untuk u..

Memang, itu lah panggil cinta sejati..sebab mereka dah lama hidup suka dan duka bersama...bersembang...harap ayah awak masih jg kesihatan..

sedih kan

-suezdairy-

KL CAT PLAYGROUND

Visit cat with kiddos.. as a mom..and not really a cat lover.. I  tak la rasa excited. Just 2 of mykids so eager to play.. others.. more to ...