.

Korang Klik..saya akan Klik balik..just inform me K

Wednesday, June 8, 2011

Kenapa perempuan sengugut?

Tahu apa tu sengugut? sengugut tu adalah kesakitan yang kita (refer wanita ok) alami semasa datang bulan a.k.a PE'OD.. kadangkala ada yang tahap sakit sampai tak boleh tahan dan adakalanya biasa2 sahaja... Sengugut ni kadangkala boleh menganggu aktiviti harian.. Ia disebabkan hormon prostglandin, iaitu ia dikeluarkan (bahasa sains..dirembeskan hihihi) secara berlebihan..

Perlu diingat, sengugut ni kadangkala menyebabkan seseorang sukar mengandung..betul tak tipu..

Dulu saya ada SENGUGUT..so dekat2 nak kahwin..saya makan satu serbuk jamu..nak tahu apa.. Buah tunjuk langit..
Buah Tunjuk Langit ni sangat bagus...sesiapa belum kenal  cam gini buahnya (gambar di bawah).. dan banyak kat Sarawak tak silap..

 tapi aku tak der r makan sebiji macam ni..aku makan serbuk yang dah dikeringkan dan dikisar..sekarang banyak dah dijadikan dalam bentuk capsul...

Kenapa aku guna serbuk tunjuk langit? sebab ia tak der rasa...senang nak minum..tak pahit...senang nak sediakan...cuma bancuh serbuk dalam air suam dan minum....senangkan...ini cara saya hilangkan sengugut dan Alhamdulillah..sengugut dah tak der sampai sekarang dan berjaya dah keluarkan seorang baby (Eryna lah tu )...jadi sesiapa nak try cara saya..belilah serbuk atau kapsul buah tunjuk langit..

P/s : Buah tunjuk langit ni banyak lagi faedahnya..Kuat Tenaga Batin Lelaki pun boleh..aipp jangan pikir bukan2 k..suami saya memang bertanaga ok..hahaha

1 comment:

Cute MuM said...

yerker.. cute mum selalu gak sengugut.. nanti nak cubalah..

pasal kat HB tue.. memang muka cute mum & dania pon.. :)