Thursday, June 30, 2011

Setiap kita ada Dugaan!!! Part 2

Dugaan itu satu Anugerah..jangan lah dianggap ia satu musibah... Tanpa dugaan, kita tidak akan maju dan berpengetahuan..kita akan ketinggalan..ini kerana, dugaan itu akan mematangkan pemikiran manusia...
Dengan dugaan juga, kita akan lebih menjadi dewasa...

Untuk menjadi orang berjaya, hadapilah setiap cabaran dan kemenangan dengan hati terbuka...
Berpikiran secara Rasional... dan percaya lah..setiap dugaan itu ada keistimewaan nya...

Dan aku , sebagai sorang insan yang selalu diduga, aku kadangkala tewas dengan pemikiran yang dicipta oleh Iblis yang dilaknat..sehingga menjadikan kita Alpa padanya...Ya, aku akui..kadangkala aku alpa dan melupakannya kerana hasutan Iblis itu lagi kuat..dan sesungguhnya dikala aku tewas, Sang Iblis itu  bertepuk tangan, bersorak gembira dissat aku melupakan pada yang Esa..

Aku bermohon pada mu Ya Allah, ampunkan lah dosa aku, ibu bapaku, suami ku dan seluruh kaum muslimin dan muslimat..sesungguhnya, manusia ni adalah selemah2 makhluk yang senang dibonekakan oleh perasaan ada Iblis...

1 comment:

Cik Puan Izan❤ said...

dugaan itu juga lebih mendekatkan kita kepada yang Maha Esa.

KL CAT PLAYGROUND

Visit cat with kiddos.. as a mom..and not really a cat lover.. I  tak la rasa excited. Just 2 of mykids so eager to play.. others.. more to ...