.

Korang Klik..saya akan Klik balik..just inform me K

Monday, May 16, 2011

Bila Isteri Bersuara

Ya..itu lah yang berlaku zaman sekarang ni..isteri2 sudah pandai bersuara..kenapa? sebab mereka sudah educated (terpelajar) dan mampu berdikari..Zaman sekarang dah tak sama dengan zaman nenek2 dan mak kita dulu..
zaman dulu,..isteri berada di rumah..suami ajer yang berusaha mencari rezeki untuk isteri dan anak2..dan si bapak pasti akan berusaha bersungguh2 untuk memmenuhi keperluan ahli keluarga yang ramai..

Zaman kini, kebanyakkan isteri berkerja dan mempunyai duit sendiri..kadangkala lebih berjaya dari suami...sebab tu lah wujub cerita MR Papa..sebab itu lah realiti..dan lelaki zaman sekarang, tak sama macam dulu..mereka hanya memikirkan lelaki dan suami...dan isteri aku pun bekerja juga...so no problem.. faham2 sendiri no problem tu apa k..

Namun, sebagai isteri, kita harus sedar...setinggi mana pangkat, darjat mahupun gaji.. kita tetap kena taat pada suami..

jika suami tak bagi keluar, tak boleh lah tu..tapi kalau dia kata ...ikut lah..apa makna?
jika suami kata tak boleh jumpa mak kita, tak boleh lah maknanya...jgn persoal kenapa.?
dan banyak lagi...dan

Buat lelaki , kamu mesti tahu tanggungjawab juga :-

-walaupun isteri bekerja, seorang suami WAJIB menanggung perbelanjaan nafkah zahir dan batin isteri..
-suami adalah ketua keluarga, kalau dh ketua tu..jelas lah bertanggungjawab pada semua..makan, minum, tempat tinggal, pakaian, dan segalanya lah..
-walau pun isteri bekerja, suami di ingatkan berusaha memenuhi keperluan isteri dan anak2...
- nak tahu lagi..boleh baca disini.. gugurkah tanggungjawab suami apabila isteri bekerja.

just for share...

No comments: