.

Korang Klik..saya akan Klik balik..just inform me K

Friday, May 20, 2011

Kisah Ibu Rafidah..Pengorbanan Yang Tiada Ganti

Hari ni baca paper Kosmo..ada kisah Allahyarhamah Ibu Rafidah Ismail..jururawat dari Kuala Krai..sayu hati baca kisah dia..pengorbanan beliau menyelamat kan anak..itu lah kasih ibu..kasih ibu sehingga boleh mematahkan besi tingkap..Ya Allah..mungkin itulah bantuan dari Allah sehingga beliau mampu membengkokkan besi tingkap untuk menyelamatkan 3 anak..Ya Allah..besarnya pengorbanan seorang ibu...

Jiran beliau kata dia nampak api sambar badan dan rambut dari belakang..Ya Allah..tak boleh nak bayangkan..sungguh tragis tragedi tu..apa lagi anak2 bila ingat ibu mereka..Kejadian tu..ia satu trauma yang mungkin tak boleh lupa kan...dan bapa dan adik Allahyarham dengar jeritan beliau..Ya Allah..tempat kan beliau bersama orang2 terpilih..Amin

Semoga Allah mencucuri rahmat pada Allahyarham..kejadian tu berlaku hari Jumaat ..penghulu segala hari..dan dalam kejadian tu..Al-Quran dan kain ela untuk hari raya anak beliau tak terbakar..mungkin itu kenangan yang Allah nak bagi untuk anak2 beliau..Sesungguhnya..DariNya kita datang, kepadaNya jua kita kembali..


Sesiapa yang rasa konfius lagi berita ni/kisah ni..leh tengok sini Jeritan Sayu Ibu sebelum rentung dan kasih Rafidah ke hujung Nyawa

No comments: