Wednesday, May 11, 2011

Carutan untuk Minah bertudung..kini ada FB page..Glamor dia

Ha..ni yang aku tak setuju..dah terang2 dia memperlekeh kah orang..kenapa kome2 nak create page pulak..itu tambah lagi dosa tu..sesama Islam tak payah gaduh2..kita pun belum tentu tahu dia tu ISLAM atau tak..sekarang ramai saja Bukan Islam yang pakai tudung dan yang Islam tak pakai tudung... Pendek kata, tudung itu fesyen...kenapa aku cakap gitu? sebab ada artis yang sanggup jadi duta padahal realitynya dia tak pakai tudung pun.. So, kenapa orang tak kutuk artis tu kaw2? sama ajer kan..mereka pun sama cam kita Islam yang beza cara kerja mereka artis.. Income datang dari kerja artis dan jadi Duta..so bukan sorang artis yang dah jadi Duta tudung, berlambak dah..tapi aku bukan nak cerita pasal Artis..aku nak cerita pasal Blog yang kutuk Minah Bertudung..aku nak letak link pun malas ..kenapa? buat apa aku nak bagi traffic dia up sedangkan dia kata dia sah2 masuk Neraka... jadi tak payah lah nak sokong business dia..yer idak?

Kenapa aku cakap yang tak Islam pun pakai tudung? tak caya ko tengok rahib? depa pakai tudung.. tak gitu? sedangkan mereka Kristian.. Yang membezakan Islam dan agama lain adalah amalan dan takwanya.. maaf lah, aku pun bukan lah ahli sufi atau wali atau sesiapa aku cuma manusia biasa..yang berusaha mencari keredhaan nya , dan sebagai manusia kita tak pernah lari dari kesilapan dan segera lah bertaubat ... berzikir..dan sebagainya..

Yang aku tak setuju, kenapa lah kome rajin pergi create page khas untuk dia..tak der faedah nya... tambah dosa adalah... maaflah kalau ada yang tak setuju dengan aku..apa aku cakap ni yang jujur sahaja..sebab sekarang pelbagai cara "manusia bertopeng Islam" ini nak merosakkan akidah dan kesepakatan Islam itu sendiri...

Rasulullah SAW bersabda: “Suatu kelompok manusia kelak akan memperoleh kursi di sekitar Arsy pada hari kiamat, wajah mereka bagaikan bulan purnama pada malam lailatul qadar, waktu itu manusia terkejut padahal mereka tidak merasa terkejut, dan manusia takut padahal mereka tidak merasa takut, mereka itu adalah Auliya Allah yang tidak pernah takut terhadap mereka (musuh-musuh Allah) dan tidak pernah merasa khuatir”.
Kemudian aku (Muaz) bertanya: “Siapakah mereka itu ya Rasulullah ?”
Baginda menjawab: “Mereka adalah yang berkasih sayang kerana Allah”. (Riwayat Ahmad dan Hakim)

                         

2 comments:

fitt1 said...

aku pon terkejut ade artis yg mmg x bertudung jd duta tudung...huhu

SueZ said...

kerana duit, manusia sanggup wat apa ajer..contoh terdekat erra dan fauziah gaous.....

KL CAT PLAYGROUND

Visit cat with kiddos.. as a mom..and not really a cat lover.. I  tak la rasa excited. Just 2 of mykids so eager to play.. others.. more to ...