Tuesday, May 24, 2011

Puting Susu Luka...ada darah?

Mmmm ini lah masalah yang aku hadapi sekarang...puting susu aku luka dah..penangan anak tersayang..nak kata gigit tak der lah pulak..kuat sangat mengepah nya....kalau hari minggu lagi lah...kuat menyusu...susu botol langsung tak pandang...mengamuk tergolek2 pun..tetap akan tunggu mummy buka baju..dah mummy tengok kesian..buka lah baju..bagi jugak even sakit..rasa cam fobia pun ada...anak aku ni Si Eryna dah setahun 8bulan..

mula2 kena belah kiri...dah luka dan pedih..aku bg banyak belah kanan banyak kali...sekarang belah kanan macam melecet..siapa ada air nanah lagi...aduh..sakit? memang tak payah nak citer r...hanya aku dan Allah sahaja yang tahu..sakit ..takut..seriau..semua ada..anak aku ni pulak..yang kita cakap sakit dan darah tu lah yang dia nak...sampai mengamuk2...kiat bukan tak nak bagi..kalau dah ada air dalam tu..risau lah..kan ada kuman ker..air tu bukan susu..dia ada sebab puting aku jadi mengelembung macam ...ha macam tangan kita bila kena air panas..mengelembung macam tu lah...aku picit buang air nanah tu dulu..aku bagi jugak lah lepas basuh..dah mengamuk nak jugak..ada satu hari..aku letak sirap sebab dah tak tahan sakit..tambah takut nak bagi sebab sakit kan bila dia hisap..marah anak aku...sampai satu hari tak tidur..buat susu botol..langsung tak minum..dua botol aku buang saje..bazir..

kalau ibu2 ada nasihat atau cara nak elak puting luka..tolong lah nasihat saya...tq.

5 comments:

Unknown said...

waaa. sakit tak?

Cik Puan Izan❤ said...

owhh...seriau bila baca...mcm mana tu...izan tak pernah alami keadaan mcm tu....

Anonymous said...

Ezan adan Puan Izan : sakit sangat2..jadi fobia tau..tapi tahan ajer lah..bagi tak sampai 2 minit suh anak lps..tengok nasib lah, kalau dia lps, kalau tak lepas..kena korek mulut dia suh buka...anak saya ni, minat sangat yang luka dan berdarah tu..tak tahu lah nak wat cam ner tak nak bagi darah dan luka...

Dr : Suez.

Unknown said...

salam sis

Untuk makluman , hadiah penyertaan Nama Baby contest akan dipos pda bulan 6 nanti. di harap dapat menghantar alamat, nama anda dan nama baby. ke iezanidris@yahoo.com.my , kalo dah hantar, abaikan pesanan ni :) maaf lambt :)

Anonymous said...

salam kak suez..
saya juga mengalami masalah yg sama..
ni 1st time kena. ya allah. sakit sangat.. nasibla untuk nak tersayang. brp lma ekk ble pulih?

KL CAT PLAYGROUND

Visit cat with kiddos.. as a mom..and not really a cat lover.. I  tak la rasa excited. Just 2 of mykids so eager to play.. others.. more to ...