Friday, May 20, 2011

Bila Kak Yong Datang Review..Bangga Mak..

Entry Happy hari ini..sebab..Kak Yong review blog saya dan bagi komen berguna untuk saya improve blog saya...saya nak jerit SUKAAAAAAAAAAA...... Kak yong, terima kasih sesangat...saya akan improve saya punyer blog...saya akan ikut nasihat kak yong.. banyak lagi yang nak kena belajar ni..

Ini komen kak yong :-


1 ) sila semak ranking alexa blog anda di alexa.com, raking ni anda boleh improve tau.. dan jangan lupa claim ur site di alexa.com juga   --- akan ku fahami apa itu alexa ni


2 ) template blog anda tidak mesra SEO.. sila baca n3 ini >> Kenapa blog moms @ ibu-ibu perlu mesra SEO -- saya pun ibu, jadi saya BOLEH..semangat ni..


3 ) layout blog : sebaiknya letakkan kedua2 sidebar di belah kanan (merujuk arah tangan yer), sebab search engine akan mula kan carian dari belah kiri.. dan searcch engine tak boleh ‘baca’ sidebar yer.. -- sekarng jugak saya tukar..hihihi


4) background blog tu macam hanging jer.. apsal yer jadi camtu??? -- yang ni tak reti lah. , nanti saya search tutorial..


5) bloglist pulak >> elok pamirkan 10 jer.. jadi, tidak lah sidebar panjang melurut. -- ini kena belajar jugak...


6) blog anda berat yer.. sebab lebih 200Kb… sila kurangkan bilangan post dari 7 ke 3 @ 4 sahaja. the less the better.. -- saya boleh tukar ini..yang no tahu kot...


7) iklan nuffnang untuk leader board tu, dah salah tempat.. sepatutnya di atas header, bukannya di footer blog… sila semak balik tutorial untuk tampal kod ads nuffnang .. oppsss, teruk saya kan..saya akan buat...

Kak Yong i luv u...terima kasih....

*
*
*
*
*
*

kakyong lagi sekali...saya sukaaaaa...

Selamat Hari Guru..hihihihi

2 comments:

Amie said...

Assalamualaikum,
lama2 nanti semuanya akan ok... jadi blogger popular...insya-Allah

SueZ said...

salam kak amie,

tq kak amie bagi support...

saya mmg tak pandai lagi berbloggong, yg saya tau..baca entry org ajer..

KL CAT PLAYGROUND

Visit cat with kiddos.. as a mom..and not really a cat lover.. I  tak la rasa excited. Just 2 of mykids so eager to play.. others.. more to ...