Tuesday, July 19, 2011

Aiyak...Ter***** Sudah camner????

Aduyai..aku masih mengigihkan diri berpuasa..menggantikan yang 2 tahun lps, ni pemalas nyer orang aku ni,...dulu rasa muda..sekarang baru rasa tua nak insaf....aduyai...kena bayar Dam lagi..

(jangan tiru tabiat tak baik ni, berdosa tau)..

Masih berusaha even tak bersahur, perut nyanyi lagu rock...uwaaa.....tapi apakan daya, dek tak layang perut dok goreng gitar dalam perut aku, aku terlupa sesuatu...aku rasa sesuatu yang tak selesa dalam hidung...
Alang2 tak der orang kat office ni, aku syiok2 memasukkan tangan yang tak berapa nak runcing kedalam lubang hidung ku...Aduyai..lepas ku jentik "Ia" pergi baru aku ingat, aku puasa....masa kecik2 mak selalu cakap, korek hidung batal puasa..tapi aku tak sengaja....UWAAAAA...

--------------aku telah melanggar yang pertama-----------------

Hal yang membatalkan Puasa
•Memasukkan sesuatu ke dalam rongga badan -----> My mistake tapi tak sengaja, lupa yg aku puasa

•Muntah dengan sengaja

•Bersetubuh atau mengeluarkan mani dengan sengaja

•kedatangan haid atau nifas

•Melahirkan anak atau keguguran

•Gila walaupun sekejap

•Mabuk ataupun pengsan sepanjang hari

•Murtad atau keluar daripada agama Islam

sumber : risalah rasul
 
Tak sengaja tak per kan?????

5 comments:

myhatiku said...

dah nk puasekan..thanks ingatkn:)

SueZ said...

A' a dh dekat ni lh duk terkail2 br nk ganti huhuhu

Kechik Itu Comel said...

huhuhu..klu tak sengaja tak pe kot..

ifwat said...

niat dalam hati tu penting.. dah memang niat nak makan dengan sengaja tu takde, hukumnya puasa tu tak batal :)

untung la orang yg dah makan sampai kenyang perut, baru teringat pose.. heheh

SueZ said...

Akmal : tu lah, dah siap br sedar...smg Allah terima puasa saya..amin

Ifwat : betul2..niat tu penting..hihihi

KL CAT PLAYGROUND

Visit cat with kiddos.. as a mom..and not really a cat lover.. I  tak la rasa excited. Just 2 of mykids so eager to play.. others.. more to ...