Tuesday, July 12, 2011

Jika aku seorang PERDANA MENTERI

Wah,tetiba datang verangan..kih kih kih..tapi kan,kalau lh aku jadi PM..apa akan ku lakukan..

A)aku cuma kenakan tax pada orang yg bergaji RM4000 ke atas..knp?sbb x semua org gaji RM2500-RM3999 tu ada duit lbh dr gaji..klu ada of course mahu simpan maa..utk hr tua..terutamanya yg kerja swasta cam aku..ofcourse nk kena stanby..manatau ada krisis ekonomi..kena buang kerja

B)Semua ibu tunggal ptt dapat bantuan kewangan segera..maklum r,proses nk declare cerai dh lama.klu nk plak yg laki yg xder tanggungjawab.

C)penjawat awam bebas bersuara

D)Ptptn Free bila peminjam kena byr Tax..boleh kah?

E)Setiap kampung ada pusat komuniti Internet free

F) No ISA. Semua pesalah harus dibicarakan secara terbuka tanpa kira darjat or taraf

G)Limitkan nk tukar warga negara

H)media yang bebas

I) yang lain akan dipikirkan.

Terima kasih
YB Suez

3 comments:

PinKy MoMMa said...

Yb nak tmbah lagi boleh?
terengganu leh tak ada mall yg besar2..at least mcm kelantan..maju ooo kelantan huhuhu..

ada terengganu mall pun jadi la..tlg ye YB..sy suka berjalan hahahaha

SueZ said...

hohoho...boleh2...akan saya usahakan untuk Mummy, mahu color aper Mall? PINK r? pastu saya buat , pusat jagaan kanak2..so parent leh shopping dengan hati senang....

@LeenShamsh said...

stuju!

KL CAT PLAYGROUND

Visit cat with kiddos.. as a mom..and not really a cat lover.. I  tak la rasa excited. Just 2 of mykids so eager to play.. others.. more to ...